PROJECTE EDUCATIU

Hortet

Tenir contacte amb la natura, encara que sigui en un petit hortet, obre als infants un món sensorial de textures, olors, colors i sabors.

Creiem que és molt important i enriquidor disposar d'un petit espai de conreu a l'escola on es realitzin activitats pels alumnes que despertin alguns dels seus interessos i potencials que, difícilment, es poden despertar a través dels llibres o de les TIC.

Utilitzar l'hort escolar com a eina educativa sensibilitza als infants sobre l'alimentació saludable. Quan els alumnes treballen l'hort gaudeixen del seu contacte amb la natura i això els aporta valors molt importants: aprenen a tenir cura d'aquesta i a ser sensibles i empàtics amb l'entorn.

El fet de poder tenir certes frustracions quan, per exemple, veiem que les plantes no neixen o que n'hi ha algunes que s'han mort, fa que els infants aprenguin del errors i que superin aquests obstacles i frustracions.

Un altre valor molt important que es transmet a través del treball amb l'hort escolar és la cooperació: els infants veuen la necessitat de treballar conjuntament amb els seus companys per tal que el creixement i manteniment de les plantes sigui l'adequat.

hortet